Försöker lära mig spela gitarr...

Fick en gitarr av mormor och morfar härom dagen. Så nu sitter jag och försöker lära mig spela på den. Har typ aldrig spelat gitarr förut så det är inte det lättaste. Tur att min bror kan hjälpa mig lite!
Försöker lära mig Hey There Delilah fast det går inte så bra. Når knappt om med mina små händer. Varför ska gitarrerna vara så stora för? xD  Men ska på 2-års kalas hos mina kusiner imorgon så ska försöka övertala dom om att ge tillbaka keybordet så jag kan spela på det istället. För piano kan jag redan spela lite :)

Lustigt att jag helt plötsligt vill lära mig spela nått instrument. Har varit helt ointresserad av det förut. Fast när jag var liten så spelade jag faktiskt piano. Från att jag var hur liten som helst tills jag gick i mellanstadiet. Alla var värsta imponerade över att jag var så duktig och kunde varenda låt utantill. Men sen började ja på pianoskola o fick lära mig riktiga noter och då tröttnade jag efter några veckor och slutade helt o hållet. 
Men jag vill lära mig igen, och bli lika duktig som jag var då!!!!! Får be Tobbe lära mig , för det är tack vare han och Albin som jag velat börja spela igen. Det är så kul när man kommer hem till dom och dom spelar en massa. Jätteduktiga är dom :)  


Yeey, Photoshop!


Kommentarer
Postat av: Ellen Schutz

sv; okeej, trodde du fortfarande va tsm me han , minns inte va han heter :$ men ni hade ialf typ 1 år för ett tag sen ganska längesen kanske :P

2010-08-19 @ 09:29:04
URL: http://ellenschutz.blogg.se/
Postat av: Ellen Schutz

sv; haha så kanske han heter, :$

okeej jag är visst lite efter :$ srry <3

2010-08-19 @ 14:39:30
URL: http://ellenschutz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0