Bomber och granater

Jag är segast i världen på att blogga. Orkar inte sitta vid datorn så det blir aldrig av. Sen är det så ansträngande att lägga över alla bilderna på datorn. Haha är jag latast eller vad?
Men nu har jag i alla fall fått ändan ur vagnen och lagt över allt från både systemkameran och digitalkameran.
Det där med ordspråk, är inte det rätt konstigt egentligen. Helt otroligt att vi förstår dem när vissa är hur luddiga som helst. Som t.ex. få ändan ur vagnen. Asså hur knäppt låter inte det? Eller ana ugglor i mossen och få för gammal ost. Ha satt sin sista potatis och få sina fiskar varma. Ja dra på trissor, va många knäppa ordspråk det finns.. eller förlåt det hette visst idiomatiska uttryck! Här finns det typ sjuhundra tusen fler.

Har jag inte fått typ sjukt långt hår, eller är det jag som har krympt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0