Helg ♥

Den här långa och soliga helgen har spenderats i Linköping hos ingen mindre än bästaste Jonas ♥
Åkte till honom torsdag kväll, bakade pizza och lite och stannade sen över natten. På fredagen låg jag och sov halva dagen medans han jobbade och på kvällen åkte vi hem till mig och myste med popcorn och film.

På lördagen blev det en liten utflykt till Söderköping där vi åt JÄTTESTORA glassar på Smultronstället ♥ Jag valde en glass som hette euro med bananglass, vaniljglass och chokladbollsglass i, samt färska bananer, chokladsås, grädde m.m. Sååå god, men sååå mycket större än vad den såg ut på bilden så de var knappt att jag orkade äta upp den asså. Tur att man va megahungrig innan. Efter att vi proppat i oss våra glassar klättrade vi upp på de jättehöga berget på andra sidan Göta Kanal. Men jag var helt död när ja kommit upp, flög typ upp för alla trappor och tänkte att dehär va ju inte så farligt men shit pommfritt va trött o varm man vart. Fast skönt att få lite motion efter att ha ätit en jätteportion glass till lunch. När vi hämtat andan gick vi och satte oss vid en bänk vid bergkanten och tittade på utsikten ett bra tag innan vi orkade ta oss ner igen. Sen blev de en liten promenad i Söderköping och efter det åkte vi hem till Jonas igen. Nästan direkt efter att vi kommit hem åkte vi till en liten sjö och badade, (det var ju så otroligt varmt den dagen asså). Sen på kvällen kollade vi på en film (Priest tror jag den hette) och myste. Ett perfekt slut på en helt underbar dag ♥

På söndagen sprang jag runt och fotade hans söta små katter, tvättade bilen och så var vi iväg och handlade. På kvällen lagade vi jättegod mat, (Tacopaj och kladdkaka) och tittade på Slumdog Millionaire och Harry Potter och dödsrelikerna. På måndagen slappade vi bara, var så otroligt varmt så man orkade inte göra annat. Sen på kvällen åkte jag hem. Har verkligen varit en underbar helg, kunde nog inte ha blivit bättre ! ♥ 

 
Jonas glass med bl.a. blåbärsglass och vaniljsås & min glass med bl.a. chokladbollglass och bananer



Jonas och jag uppe på berget i Söderköping




Mästerkocken lagar Tacopaj ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0