Vildmarksmässa

Det blev visst en liten oplanerad resa till Stockholm idag :)

Åkte till skolan 8 imorrse och fick veta att bildläraren var sjuk så hade bara en lektion på eftermiddagen. Då föreslog Nina att jag skulle hänge med hennes bkf-klass till Stockholm på vildmarksmässa istället och det gick alldeles utmärkt för lärarna så fick snabbt springa och köpa lite fika sedan bar det av. Vi åkte i en liten minibuss med 8 personer därav jag och Nina var de enda tjejerna. (Tur för henne att jag hänge med)

Mässan var... vild och det första vi mötte när vi kom var en stor snögubbe. Vilket gjorde mig skapligt rädd, men jag lyckades övervinna min rädsla för personer med stora dräkter och gick med på att ta ett kort när jag stod bredvid den. Hurra för mig! (bilderna kommer nån dag, har ingen sladd till kameran)

Sen sprang vi omkring till alla möjliga konstiga företag och grejer och samlade på oss gratisgrejer. Hade hela fickan full när jag åkte hem, och varsin påse med frukt och juice och annat smått och gott. Så nu har jag så det räcker över helgen ;) Provsmakade även hästkorv och rökt älghjärta. Smakade typ... kött! och så testade vi att vaska guld vilken var jättetråkigt. Båtmässan var i samma byggnad så vi var där och kollade på alla gigantiskt båtar också. Skojsigt!

Jag var ju uppe i Stockholm i helgen då min familj skulle på båtmässan med då stack jag till stan och shoppade istället och tur var väll det för jag fick ju gå på mässan i alla fall sen. Hihi :)
Nu är det bäst att jag går och lägger mig, har varit en väldigt jobbig dag så är helt slut.
Natti :)

Kommentarer
Postat av: ellenschutz

sv; haha ja precis :P

-åh ja vill med på mässa !! så massa gratis grejjer :P

2011-03-11 @ 07:22:44
URL: http://ellenschutz.blogg.se/
Postat av: Sannie

Ha en awesome fredag, vaja! :D

2011-03-11 @ 10:38:34
URL: http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0