Pajbakning

Oj vad klockan vart mycket! Har precis suttit och skrivit en bokanalys i flera timmar, var lite svårt eftersom jag läste boken för över en månad sen. Men lyckades rätt skapligt i alla fall så nu kan jag sluta oroa mig för den.

Förut idag, innan jag satte igång med pluggandet, så ställde jag mig och bakade en äppelpaj. Testade att ha, föurtom kanel, också sirap på äpplena och det blev riktigt gott faktiskt, tror dock att jag skulle haft lite mer ändå.
Sirap passar ju till precis allting i bakväg, chokladbollar, kladdkaka, paj, tekakor...
Men nu tror jag att jag börjar tröttna lite på just smulpaj. Det blir ju så himla mycket nu på hösten när man har hundratusen äpplen på träden.

Men i alla fall, när pajen stod i ugnen och nästan var klar ringer det på dörren och där står självaste Nina. Inte ofta hon kommer på oväntat besök. Men vilken nedrens tajming hon hade alltså. Såfort hon klev innanför dörren ringde äggklockan och vi satte oss på alltanen och käkade paj i höstsolen. 
MICKET TREFLIGT!

 
 

Nina och hennes hund Ysma, som har små bebishundar i magen !!!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0