Kakornas Kungar

Har precis kollat på en dokumentär på svt1 som handlade om massa konditorer som var med i nått vm.
Det var helt sjukt alltså! Dom var SÅÅÅÅ bra. Man blev helt mållös när man såg sockerskulpturerna, chokladskulptuerna, bakverken, ja allting dom gjorde. Helt otroligt att det är möjligt att göra sånna saker. Som också går att äta. Vilka konstnärer!

Jag kommer ihåg att jag ville bli konditor när jag var liten, i flera år gick jag och tjatade om att jag ville bli konditor och nu när jag sett det här programmet vill jag bli det igen. Det skulle va sjukt kul!
Synd bara att jag går lite fel linje för att bli det. Försent att byta nu kanske. Men design, bild och form och sånt läser jag ju. Skulle va coolt att läsa vidare till något mer "bakigt". Tänk att designa tårtor och sånt. AWESOME!!!


En sockerskulptur och en massa jättefint tårtor. Helt otroligt !


Min och Ninas tårta vi bakade häromdagen. Den är ganska cool den också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0